استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری

در طراحی ۳D ابزار و نرم افزار های مختلفی برای کار و طراحی وجود دارد که هر کدام از این ابزار ها ویژگی های بی شماری برای استفاده در اختیار شما قرار می دهند. بلندر هم یکی از بهترین نرم افزار های طراحی ۳D است که در ادامه این مقاله می خواهیم نرم افزار Blender و استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری را برای شما مورد بررسی قرار دهیم.

نرم افزار Blender چیست؟

نرم افزار بلندر یکی از بهترین نرم افزار های ۳D و Open source می باشد که می توانید با استفاده از این ابزار مدل های گرافیکی، طراحی ویدیویی، انیمیشن، ساخت بازی و… را طراحی کنید. در برنامه بلندر ابزار های متعددی برای استفاده شما قرار گرفته اند، که هر کدام از آنها برای بخش و کار مورد نظر شما می توانند بسیار مفید و موثر باشند. همچنین توجه داشته باشید بخش community نرم افزار بلندر بسیار فعال و مهم می باشد چراکه کاربران بسیار زیادی در این بخش فعال هستند و طرح ها و آپدیت های مختلفی را منتشر می کنند.

ویژگی های استفاده از نرم افزار Blender

این نرم افزار مزایای مختلفی دارد که می تواند در کار شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و کیفیت کار و طراحی شما را چند برابر کند. به همین دلیل برخی از ویژگی های این ابزار را در ادامه برای شما بیان می کنیم.

رایگان بودن Blender

اولین نکته که باید در مورد استفاده از این ابزار بدانید این است که دانلود این ابزار کاملا رایگان می باشد.

تنوع اطلاعات و ابزار ها در این ابزار

یکی دیگر از نکاتی که باید در مورد برنامه بلندر بدانید این مورد است که این ابزار تنوع بسیار زیادی از ابزار ها را در اختیار شما قرار می دهد. به همین دلیل شما هر طرحی که در ذهن دارید را می توانید با این ابزار طراحی کنید.

شما هر آن چیزی که نیاز دارید را می توانید با این ابزار در اختیار داشته باشید مانند شکل ها، نمونه ها، طرح ها و… که این ابزار ها باعث افزایش کیفیت کار شما می شود. توجه داشته باشید استفاده از هر قسمت و هر ابزاری که در بلندر وجود دارد نیازمند دانش و آموزش کافی است تا در زمان استفاده از این ابزار ها دچار مشکل نشوید.

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری، محیط نرم افزار Blender

 

 

منابع مختلف اطلاعاتی

برای استفاده از این ابزار به دانش و اطلاعات کافی نیاز دارید تا بتوانید بهترین استفاده را از این ابزار داشته باشید. به هر دلیلی هم اگر مشکلی در حین کار ایجاد شد باید بدانید که بلندر به دلیل community بسیار فعال، قسمت های تمرینی و بخش های گسترده ای که دارد باعث می شود در هر موضوع یا قسمتی بدون مشکل کار خودتان را انجام دهید.

افزونه های بسیار زیاد

یکی دیگر از ویژگی های بسیار مهم بلندر افزونه های موجود در این ابزار است، که باعث بهبود کیفیت و کارایی در کار شما می شوند. این افزونه ها توسط توسعه دهندگان و کاربران توسعه پیدا می کنند که تاثیر بسیار زیادی دارند.

از نرم افزار Blender چه استفاده هایی می توان کرد؟

باید این نکته را بدانید که نرم افزار بلندر این امکان را برای شما فراهم می کند تا بتوانید نمونه های مختلفی مانند انیمیشن، بازی، مدل های ۳ بعدی و… را به خوبی طراحی کنید. همچنین برنامه بلندر به دلیل ویژگی ها و قسمت های زیادی دارد این امکان را برای شما فراهم می کند تا هر طرح و مدلی که در ذهن دارید را پیاده کنید.

آیا نرم افزار Blender کاملا رایگان است؟

نرم افزار بلندر کاملا یک نرم افزار رایگان است که شما می توانید به مراجعه به سایت Blender.org یا از طریق برنامه استیم آن را به راحتی بر روی کامپیوتر خود دانلود و نصب کنید. دلیل رایگان بودن این نرم افزار هم Open source بودن آن است.

فعال کردن Cycles Render Devices

نکته مهمی که باید در مورد استفاده از برنامه بلندر بدانید این مورد است که حتما باید گزینه Cycles Render Devices را با توجه به GPU که بر روی سیستم خود دارید فعال کنید. چرا که فعال کردن این گزینه باعث می شود نرم افزار بلندر حتما از کارت گرافیک استفاده کند و بهترین Performance را در اختیار شما قرار دهد.

برای فعال کردن این مورد هم باید از قسمت Edit وارد Preferences شوید؛ سپس با باز شدن تب جدید باید روی System کلیک کنید و در بالای تب گزینه Cycles Render Devices رو مشاهده می کنید، بعد از آن بسته به نوع کارت گرافیک سیستم یا دسکتاپ ابری که تهیه کرده اید باید از بین گزینه های موجود CUDA، OptiX، HIP، oneAIP گزینه مناسب را با توجه به کارت گرافیک مورد نظر انتخاب کنید.

اگر قصد استفاده از Blender در دسکتاپ مجازی یا دسکتاپ ابری را دارید هم باید نسبت به فعال سازی این گزینه اقدام کنید تا بتوانید بهترین استفاده را از نرم افزار بلندر در سرویس ابری داشته باشید.

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری، فعال کردن Cycles Render Devices در Blender

 

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری

توجه داشته باشید نرم افزار بلندر به طور کلی و به صورت بسیار ساده به سخت افزار و منابع بسیار سنگینی نیاز ندارد، اما اگر بخواهید به طور حرفه ای از این ابزار استفاده کنید و نهایت استفاده را از آن داشته باشید و انواع مختلفی از طرح های ۳ بعدی را با این ابزار درست کنید حتما به کامپیوتری با قطعات و منابع سخت افزاری مناسب نیاز دارید. این موضوع امروزه ممکن است برای شما کمی مشکل ایجاد کند چرا که امروزه تهیه یک کامپیوتر یا لپ تاپ مناسب و قدرتمند ممکن است هزینه ی بسیار زیادی برای شما به همراه داشته باشد.

حال سرویس های ابری مانند دسکتاپ مجازی ( دسکتاپ ابری) ژوپیتر نوت بوک ( ژوپیتر ابری) و… می توانند برای استفاده شما بسیار مناسب باشند و در وقت و هزینه شما تا حد بسیار زیادی صرفه جویی کنند. به همین دلیل در ادامه برخی از مزایای استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری را برای شما مورد بررسی قرار می دهیم.

ویژگی ها و مزایای استفاده از نرم افزار بلندر در سرویس ابری

استفاده از سرویس های ابری ویژگی های مختلفی دارند که باعث بهبود و کیفیت کار شما می شوند. به همین دلیل بهتر است این موارد را به خوبی مورد بررسی قرار دهید، سرویس ابری برای استفاده از Blender هم مزایا و ویژگی های مختلفی برای شما دارد که برخی از آنها را در ادامه بررسی می کنیم.

افزایش کیفیت و سرعت با استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری

یکی از موارد مهم که در نرم افزار های گرافیکی یا مهندسی بسیار حائز اهمیت است سرعت رندرینگ می باشد. این موضوع کاملا به سیستم و منابع سخت افزاری آن مانند CPU یا GPU بستگی دارد؛ حال باید بدانید ما در ابر گرافیک در سرویس های ابری از Multi GPU استفاده می کنیم و آن را در اختیار شما قرار می دهیم. این مورد به طور کلی استفاده همزمان از چند GPU در کار شما است که می توانید با توجه به سنگینی پروژه سرویس مورد نظر خودتان را تهیه کنید.

بعد از انتخاب و تهیه چند GPU می توانید از توان پردازشی آنها به راحتی در نرم افزار بلندر استفاده کنید. این مورد سرعت و کیفیت رندرینگ و پروژه شما را چندین برابر می کند؛ به همین دلیل استفاده از دسکتاپ مجازی یا دسکتاپ ابری برای نرم افزار Blender می تواند یک گزینه بسیار مناسب برای کار شما باشد.

کاهش هزینه ها با استفاده از نرم افزار بلندر در سرویس ابری

امروزه قیمت قطعات سخت افزار کامپیوتر بسیار افزایش پیدا کرده است، به همین دلیل تهیه و خرید قطعات و سیستم مناسب ممکن است برای هر کسی میسر نباشد، به همین دلیل است که سرویس های ابری می توانند برای استفاده این افراد بسیار مناسب باشد. در این نوع سرویس ها شما می توانید با هزینه ای بسیار کم و حتی با یک سیستم بسیار قدیمی به سرویس های ابری از طریق اینترنت متصل شوید و از نرم افزار های مختلف مانند نرم افزار بلندر در سرویس ابری نهایت استفاده را داشته باشید.

دسترسی بسیار زیاد به نرم افزار Blender

مورد مهم دیگری که در استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری باید به خاطر داشته باشید این مورد است که شما با استفاده از سرویس های ابری می توانید ار طریق تلفن همراه، تبلت، لپ تاپ و… به این سرویس ها متصل شوید. این موضوع باعث می شود شما دسترسی بسیار زیادی برای استفاده از Blender داشته باشید و بتوانید به راحتی در هر زمان و در هر مکانی مانند خانه، دانشگاه، در بین راه و… پروژه خودتان را مدیریت کنید.

بنر خرید سرویس دسکتاپ مجازی از ابر گرافیک

 

برخی نمونه های طراحی شده با نرم افزار بلندر

با ابزار Blender طرح ها و نمونه های بسیار زیادی را می توان تولید کرد؛ این نرم افزار به دلیل ویژگی هایی که دارد به کاربر اجازه می دهد هر طرح و ایده ای که دارد را به بهترین شکل ممکن با بلندر طراحی کند. به همین دلیل در ادامه برخی از طرح ها و مدل هایی که کاربران تولید کرده اند را قرار می دهیم، تا بهتر با این ابزار آشنا شوید.

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری، طرحی تولید شده با نرم افزار Blender

 

 

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری، طرحی تولید شده با Blender

 

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری، طرحی تولید شده با نرم افزار بلندر

 

استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری، طرحی تولید شده با ابزار Blender

 

برای اینکه بتوانید به راحتی سرویس های ابری، دسکتاپ مجازی و… را تهیه کنید می توانید از شرکت ابر گرافیک برای خرید و استفاده از این سرویس ها استفاده کنید. شرکت ابر گرافیک ارائه دهنده انواع سرویس های ابری مانند سرویس دسکتاپ ابری یا VDI ژوپیتر نوت بوک و… می باشد.

 

نرم افزار های رایانش ابری چه مواردی می باشند؟

برای اینکه بهتر بتوانید با نرم افزار های رایانش ابری و سرویس های ابری آشنا شوید می توانید از لینک زیر استفاده کنید.

نرم افزار های رایانش ابری چه مواردی می باشند

نتیجه گیری

در این مقاله به طور خلاصه Blender و استفاده از نرم افزار Blender در سرویس ابری را برای شما بررسی کردیم. به طور کلی نرم افزار بلندر یکی از بهترین نرم افزار های ۳D می باشد که ویژگی های زیادی برای استفاده دارد. همچنین استفاده از Blender در دسکتاپ ابری با توجه به توضیحات می تواند کیفیت کار و پروژه شما را افزایش دهد و در هزینه های شما صرفه جویی کند.

hesam

ارسال پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *